September 2025
		
	nieuw werk: Farzia Fallah
27/09/25 09:51 Filed in: wereldpremière
Het Duitse Ensemble Musikfabrik brengt jaar in jaar uit hedendaagse muziek naar Amsterdam in de Donderdagavond Serie. Het programma van 2 oktober draait om kleur in muziek. Met  werk van vier bijzondere componisten: Sarah Nemtsov en Rebecca Saunders, Enno Poppe en Farzia Fallah, Van deze Duits/Iraanse is de wereldpremière van haar werk I did not paint the war. I lived the war. Wat de componiste gemeen hebben?: na de klankexperimenten van de 20e-eeuwse avant-gardisten hebben ze een spannende eigen weg gevonden.
Om 17.00 uur is er een openbare repetitie rond het werk van Farzia Fallah en vooraf het concert is er een inleiding met Thea Derks.
donderdag 2 oktober om 20.15 | Muziekgebouw a/h IJ, Amsterdam
Om 17.00 uur is er een openbare repetitie rond het werk van Farzia Fallah en vooraf het concert is er een inleiding met Thea Derks.
donderdag 2 oktober om 20.15 | Muziekgebouw a/h IJ, Amsterdam
Anna Lambrechts-Vos
26/09/25 11:49 Filed in: manifestatie
Opening Expo & Minafestatie bij het Wilhelmina Drucker-monument
Dit jaar is het een eeuw geleden dat Wilhelmina Drucker (1847-1925) overleed, de invloedrijkste feministe die Nederland ooit kende. In 1889 richtte ze de Vrije Vrouwenvereeniging op, het begin van de georganiseerde vrouwenbeweging. Ze streed voor gelijke rechten op vele vlakken: politiek, werk, onderwijs, huwelijk en seksuele moraal.
Op 30 september, haar geboortedag, organiseren de Wilhelmina Drucker Fundatie, Bureau Van Gisteren en Dolle Mina een manifestatie bij haar monument aan de Churchilllaan, met enkele sprekers en zang. Ook openen ze de buitenexpo Wilhelmina Drucker: 15 plaatsen van herinnering. Op initiatief van Stadsdeel Zuid zullen bij het monument twee plaquettes worden onthuld.
Kom ook en:
● Leer meer over Druckers leven en strijd
● Zing mee tijdens een muzikale ode met zangeres Rae Milford en de Do Re Mina's. Het lied Opnieuw ten Strijd van Anna Lambrechts-Vos wordt uitgevoerd.
● Houd de fakkel brandende met Dolle Mina
Dit jaar is het een eeuw geleden dat Wilhelmina Drucker (1847-1925) overleed, de invloedrijkste feministe die Nederland ooit kende. In 1889 richtte ze de Vrije Vrouwenvereeniging op, het begin van de georganiseerde vrouwenbeweging. Ze streed voor gelijke rechten op vele vlakken: politiek, werk, onderwijs, huwelijk en seksuele moraal.
Op 30 september, haar geboortedag, organiseren de Wilhelmina Drucker Fundatie, Bureau Van Gisteren en Dolle Mina een manifestatie bij haar monument aan de Churchilllaan, met enkele sprekers en zang. Ook openen ze de buitenexpo Wilhelmina Drucker: 15 plaatsen van herinnering. Op initiatief van Stadsdeel Zuid zullen bij het monument twee plaquettes worden onthuld.
Kom ook en:
● Leer meer over Druckers leven en strijd
● Zing mee tijdens een muzikale ode met zangeres Rae Milford en de Do Re Mina's. Het lied Opnieuw ten Strijd van Anna Lambrechts-Vos wordt uitgevoerd.
● Houd de fakkel brandende met Dolle Mina
Heather Pinkham: Nederlandse première
25/09/25 18:21 Filed in: première
In de ZaterdagMatinee van 4 oktober, vindt de Nederlandse première van Nowhere and No-When, van pianiste/componiste Heather Pinkham. Dit stuk schreef zij voor pianist (en piloot) Ralph van Raat. En ook dit werk heeft iets onaards. Het stuk bevat een NASA-opname van kosmische lichtgolven, omgezet in geluid. Bonus: Pinkham gaf de noten een verborgen boodschap mee voor eventueel buitenaards leven, vergelijkbaar met de beroemde Golden Record aan boord van ruimteschip Voyager I.
4 oktober 2025 om 14.15 | Concertgebouw, Amsterdam (Ook live te horen via NPO Klassiek)
4 oktober 2025 om 14.15 | Concertgebouw, Amsterdam (Ook live te horen via NPO Klassiek)
nieuw werk: Svitlana Azarova
19/09/25 10:45 Filed in: wereldpremière
Hyperion is een compositie van Svitlana Azarova in opdracht geschreven voor het New European Ensemble. 
Svitlana: My collaboration with the New European Ensemble, after their earlier performances of some of my works, has now continued with the commission of a new composition.
The conception sparked extensive discussions, as we aimed to reflect the condition of today’s world, caught in the midst of a paradigmatic transition. My inspiration came from Dan Simmons’ novel Hyperion, as well as from the very image of the starship Hyperion—a pinnacle of human thought and scientific achievement set on its flight in search of a new “model” of the world toward which we are all heading. It is no secret that much of today’s literature and film depicts the future almost exclusively in terms of “catastrophe and apocalypse” – typical reflection of crisis. In contrast, our concept sought to change this trajectory and imagine a positive vision of the world’s development — not a utopia, but a renewed and constructive stage of modernity.
Read more herer>>
27 september 2025 - 20.15 | Nieuwe Kerk, Den Haag
14 oktober 2025 | TivoliVredenburg, Utrecht
17 oktober 2025 | Schouwburg, Tilburg
Svitlana: My collaboration with the New European Ensemble, after their earlier performances of some of my works, has now continued with the commission of a new composition.
The conception sparked extensive discussions, as we aimed to reflect the condition of today’s world, caught in the midst of a paradigmatic transition. My inspiration came from Dan Simmons’ novel Hyperion, as well as from the very image of the starship Hyperion—a pinnacle of human thought and scientific achievement set on its flight in search of a new “model” of the world toward which we are all heading. It is no secret that much of today’s literature and film depicts the future almost exclusively in terms of “catastrophe and apocalypse” – typical reflection of crisis. In contrast, our concept sought to change this trajectory and imagine a positive vision of the world’s development — not a utopia, but a renewed and constructive stage of modernity.
Read more herer>>
27 september 2025 - 20.15 | Nieuwe Kerk, Den Haag
14 oktober 2025 | TivoliVredenburg, Utrecht
17 oktober 2025 | Schouwburg, Tilburg
A Seasonal Quartet
18/09/25 11:53 Filed in: concerttip
New European Ensemble vertelt graag muzikale verhalen verrijkt met film, literatuur, theater of  dans. Voor dit concert componeren vier vrouwelijke componisten nieuwe muziek, geïnspireerd door de vier romans Herfst, Winter, Lente en Zomer van de internationaal gelauwerde Schotse auteur Ali Smith. Smith reflecteert in haar boeken op haar persoonlijke werkelijkheid – van Brexit tot klimaatverandering, en van migratie tot feminisme. Tijdens de voorstelling leest Smith zelf fragmenten uit haar werk voor.
Met muziek van o.a. Kate Moore, Anna Thorvaldsdottir, Alice Yeung, Seung-Won en Sara Zamboni.
De vier componistes delen een multidisciplinaire en grensverleggende benadering van muziek. Deze visie sluit naadloos aan bij het streven van New European Ensemble om ‘de ervaring van wat de mens omgeeft te weerspiegelen, uit te dagen, te inspireren en te verdiepen via de communicatieve kracht van muziek’.
donderdag 25 september - 20.15 uur | Muziekgebouw aan het IJ
Met muziek van o.a. Kate Moore, Anna Thorvaldsdottir, Alice Yeung, Seung-Won en Sara Zamboni.
De vier componistes delen een multidisciplinaire en grensverleggende benadering van muziek. Deze visie sluit naadloos aan bij het streven van New European Ensemble om ‘de ervaring van wat de mens omgeeft te weerspiegelen, uit te dagen, te inspireren en te verdiepen via de communicatieve kracht van muziek’.
donderdag 25 september - 20.15 uur | Muziekgebouw aan het IJ
Gabriela Ortiz - World Premiere
15/09/25 10:27 Filed in: wereldpremière | artist in residence
The world premiere of Si el oxígeno fuera verde in Amsterdam is also the launch of Gabriela Ortiz’s residency at the Concertgebouw in Amsterdam. Chamber events at the prestige concert hall throughout the 2025/26 season include the Dutch premiere of Ortiz’s new string quartet Mujer Ángel performed by the Alinde Quatett (29 October). The guitar ensemble SoloDuo performs De ida y vuelta (22 November) and the Dudok Quartet plays Aroma Foliado and is joined by soprano Axelle Fanyo for Baalkah, inspired by the cosmological beliefs of the Maya civilisation. Ortiz’s role at the Concertgebouw is a residency in the true sense, as she will be living and working in Amsterdam for a month, composing a new orchestral work commissioned by the Concertgebouw for premiere in the 2026/27 season.
24 september 2025 - 20.15 | Concertgebouw, Amsterdam
24 september 2025 - 20.15 | Concertgebouw, Amsterdam
Corrie van Binsbergen - compositieopdracht
15/09/25 09:55 Filed in: compositieopdracht
Elk jaar kent het BIMHUIS een compositieopdracht toe aan een eigenzinnige maker. In 2025 gaat de opdracht naar Corrie van Binsbergen. Zij componeert nieuw werk met de titel What the world needs now. Flarden tekst, dichtregels, zinnen uit interviews met kunstenaars, dialogen uit film et cetera gaan het door haar gemaakte libretto vormen aan de hand waarvan ze de muziek voor een bijzonder septet componeert. Mensen als Stephen Fry, David Lynch, Patti Smith, Zappa, Joni Mitchell en andere verlichte geesten zetten aan tot denken, maar bieden ook troost en zachtheid. En dat kunnen we wel gebruiken in deze harde wereld. 
Line up
Sterre Konijn:zang, theremin, duduk; Binkbeats: percussie, elektronica; Alistair Payne: trompet; Fie Schouten: klarinetten; Joshua Herwig: cello; Zofia Imiela: piano, zang;
Corrie van Binsbergen: samples, gitaar
28 november 2025 om 20.30 | BIMHUIS Amsterdam
Daarna te zien en horen in Nijmegen, Utrecht, Tilburg, Zaandam, Haarlem
Line up
Sterre Konijn:zang, theremin, duduk; Binkbeats: percussie, elektronica; Alistair Payne: trompet; Fie Schouten: klarinetten; Joshua Herwig: cello; Zofia Imiela: piano, zang;
Corrie van Binsbergen: samples, gitaar
28 november 2025 om 20.30 | BIMHUIS Amsterdam
Daarna te zien en horen in Nijmegen, Utrecht, Tilburg, Zaandam, Haarlem
Diamanda La Berge Dramm & Anne La Berge
08/09/25 10:25 Filed in: concert tip
Chimp Live en andere songs, verhalen & virtuositeit
Violiste Diamanda La Berge Dramm geeft een preview van haar nieuwe voorstelling Chimp Live. Daarna speelt ze samen met haar moeder, fluitiste Anne La Berge: een duo vol scherpe verhalen, virtuositeit en elektronica.
18 september 2025 - 20.00u | Splendor Amsterdam
Violiste Diamanda La Berge Dramm geeft een preview van haar nieuwe voorstelling Chimp Live. Daarna speelt ze samen met haar moeder, fluitiste Anne La Berge: een duo vol scherpe verhalen, virtuositeit en elektronica.
18 september 2025 - 20.00u | Splendor Amsterdam
nieuw werk: Renske Vrolijk
06/09/25 13:58 Filed in: première
In Miserere, de nieuwe compositie van Renske Vrolijk in opdracht van Philzuid, staat het spanningsveld centraal tussen oprechte boetedoening en uiterlijk vertoon. Een muzikale pelgrimage in een tijd van selfies, zichtbaarheid en gestileerde zingeving.
Fragmenten uit het 14e-eeuwse Llibre Vermell klinken in hertaald Middelnederlands, verweven in een gelaagd werk voor koor en orkest. Uitgevoerd door Philzuid en Studium Chorale, o.l.v. Duncan Ward.
zo 21 september | Theater aan de Parade / Den Bosch
za 20 september | Muziekgebouw Eindhoven
vr 19 september | Musica Sacra / Theater aan het Vrijthof, Maastricht
Fragmenten uit het 14e-eeuwse Llibre Vermell klinken in hertaald Middelnederlands, verweven in een gelaagd werk voor koor en orkest. Uitgevoerd door Philzuid en Studium Chorale, o.l.v. Duncan Ward.
zo 21 september | Theater aan de Parade / Den Bosch
za 20 september | Muziekgebouw Eindhoven
vr 19 september | Musica Sacra / Theater aan het Vrijthof, Maastricht
Gaudeamus - Festival highlights
06/09/25 08:43 Filed in: festival
Voor haar project A Beautiful Path wandelt componiste Kate Moore in etappes van het oosten van Nederland naar het meest westelijke punt van Ierland. Al lopend ontwikkelt ze een nieuwe muziekcyclus, geïnspireerd op troubadours die eeuwen geleden de orale geschiedenis van streken in kaart brachten. Tijdens hetl presenteert ze de première van het eerste voltooide werk dat ze tijdens dit project schreef: Garden of Thornless Roses, een mystiek stuk over de symboliek van bloemen en Middeleeuwse kruiden, voor drie instrumenten die de rondtrekkende troubadours traditioneel bespeelden: blokfluit, Middeleeuwse harp en viella.
zondag 14 september om 17.00 uur | Pandhof
Honingzuigers, een Oost-Afrikaanse vogelsoort, zingen al een miljoen jaar hetzelfde lied. De voorouders van de Kenyaanse componiste en geluidskunstenares Nyokabi Kariũki moeten dus hun gezang voortdurend gehoord hebben toen ook zij, in prekoloniale tijden, hun kennis mondeling overdroegen, in de vorm van zang en muziek. In haar performance Birdsongs from Kĩrĩnyaga voor het Cello Octet Amsterdam, stem en field recordings, verkent Kariũki de rijke wisselwerking tussen natuur en menselijk erfgoed.
zaterdag 13 september om 20.15 | Tivoli/Vredenburg
Het duo van basklarinettiste Fie Schouten en celliste Katharina Gross brengt samen met pianist Pascal Meyer een concert rondom het stuk Sounds, Archeologies van Isabel Mundry, een van de juryleden voor de Gaudeamus Award 2025. Een stuk waarin Mundry als een archeoloog verschillende archetypes van het klassieke componeren opgraaft en zich er opnieuw toe probeert te verhouden. Ook werk van o.a. Cecilia Arditto Delsoglio en Patricia Alessandrini.
vrijdag 12 september om 17.00 uur | Doopsgezind Gemeente
We weten allemaal hoe indrukwekkend het immersieve geluid in een bioscoop kan zijn. Maar wat gebeurt er als je de 64 ruimtelijk opgestelde speakers van het Dolby Atmos-geluidssysteem inzet voor enkel muziek? En wat als je daar ook nog eens de veertien supergetalenteerde musici van Orkest De Ereprijs aan toevoegt? Stap midden in het geluid en ervaar een nieuwe manier van luisteren.Atmos/Spheres II is de tweede editie van een meerjarig onderzoek van Dyane Donck Company naar de artistieke mogelijkheden van het Dolby Atmos-geluidssysteem. In samenwerking met Orkest De Ereprijs staat ditmaal de combinatie van Dolby Atmos en live muziek centraal.
Met muziek van o.a. Evelien van den Broek, Ji Youn Kang en Marieke van de Ven.
vrijdag 12 september om 14.30 uur | Kinepolis Jaarbeurs
In The Usual neemt componiste Karmit Fadael het publiek mee in een muzikaal en theatraal onderzoek naar de subtiele, maar ontwrichtende kracht van micro-agressies. Opmerkingen en gedragingen die ogenschijnlijk onschuldig of zelfs goedbedoeld zijn, krijgen een andere lading in de context van persoonlijke ervaringen of échte agressie. Wanneer wordt een blik kwetsend? En waarom nemen we sommige machtsspelletjes voor lief?
vrijdag 12 september om 20:15 uur | Stadsschouwburg
Freedom in Fragments
In deze solovoorstelling deelt componiste, muzikante en interdisciplinair maakster Sanam Tahmasebi een persoonlijke reflectie op thema’s als vrijheid, herinnering en de stem als vorm van verzet. Op basis van haar lopende multidisciplinaire project Beyond the Triangle presenteert ze een stuk bestaande uit gelaagde zang, cello, veldopnames, elektronica en poëzie, gevolgd door een gesprek met het publiek.
vrijdag 12 september om 20.30 | Theater Kikker
Anushka Chkheidze is een componiste en producer van elektronische muziek uit Tbilisi, Georgië, wiens genres overstijgende werk een brug slaat tussen de avantgarde, hedendaags klassieke muziek en de wereld van IDM. Op Gaudeamus Festival 2025 presenteert ze haar nieuwe performance Intricate Pipes: een project gebaseerd op Chkheidzes lang gekoesterde wens om te werken met pijporgels – niet op de klassieke manier, maar als een programmeerbaar instrument, uitgebreid met digitale tools.
donderdag 11 september om 20.00 uur | Lutherse Kerk
De Italiaanse componist en saxofonist Laura Agnusdei keert terug naar 't festival met muziek van haar nieuwste album Flowers Are Blooming In Antarctica. Een diepgaande, tijdloze meditatie op onze relatie met de planeet Aarde, ondersteund door een levendige soundtrack van spirituele jazz, fourth world minimalisme, tropische elektronica en hedendaagse elegantie.
Laura Agnusdei’s tenorsax speelt een centrale rol op Flowers Are Blooming In Antarctica, als laserstaaf omhoog geheven naar de wolken, een dirigent die stichtelijke soundscapes orkestreert voor een drie-ogige dolfijn, ons begeleidend door prismatische weilanden en oceanen met een hoge zuurtegraad. Met een aan Miles Davis herinnerende scherpheid begeeft ze zich door een tropische geluidswereld in haar meest organische en transcendentale werk tot op heden.
woensdag 10 september om 19,30 uur | Tivoli/Vredenburg
En daarnaast ook de INSTALLATIES en performances van Sophia Mitiku, Adama Delphine Fawundu en anderen!
Meer informatie over het festival en tickets hier>>
zondag 14 september om 17.00 uur | Pandhof
Honingzuigers, een Oost-Afrikaanse vogelsoort, zingen al een miljoen jaar hetzelfde lied. De voorouders van de Kenyaanse componiste en geluidskunstenares Nyokabi Kariũki moeten dus hun gezang voortdurend gehoord hebben toen ook zij, in prekoloniale tijden, hun kennis mondeling overdroegen, in de vorm van zang en muziek. In haar performance Birdsongs from Kĩrĩnyaga voor het Cello Octet Amsterdam, stem en field recordings, verkent Kariũki de rijke wisselwerking tussen natuur en menselijk erfgoed.
zaterdag 13 september om 20.15 | Tivoli/Vredenburg
Het duo van basklarinettiste Fie Schouten en celliste Katharina Gross brengt samen met pianist Pascal Meyer een concert rondom het stuk Sounds, Archeologies van Isabel Mundry, een van de juryleden voor de Gaudeamus Award 2025. Een stuk waarin Mundry als een archeoloog verschillende archetypes van het klassieke componeren opgraaft en zich er opnieuw toe probeert te verhouden. Ook werk van o.a. Cecilia Arditto Delsoglio en Patricia Alessandrini.
vrijdag 12 september om 17.00 uur | Doopsgezind Gemeente
We weten allemaal hoe indrukwekkend het immersieve geluid in een bioscoop kan zijn. Maar wat gebeurt er als je de 64 ruimtelijk opgestelde speakers van het Dolby Atmos-geluidssysteem inzet voor enkel muziek? En wat als je daar ook nog eens de veertien supergetalenteerde musici van Orkest De Ereprijs aan toevoegt? Stap midden in het geluid en ervaar een nieuwe manier van luisteren.Atmos/Spheres II is de tweede editie van een meerjarig onderzoek van Dyane Donck Company naar de artistieke mogelijkheden van het Dolby Atmos-geluidssysteem. In samenwerking met Orkest De Ereprijs staat ditmaal de combinatie van Dolby Atmos en live muziek centraal.
Met muziek van o.a. Evelien van den Broek, Ji Youn Kang en Marieke van de Ven.
vrijdag 12 september om 14.30 uur | Kinepolis Jaarbeurs
In The Usual neemt componiste Karmit Fadael het publiek mee in een muzikaal en theatraal onderzoek naar de subtiele, maar ontwrichtende kracht van micro-agressies. Opmerkingen en gedragingen die ogenschijnlijk onschuldig of zelfs goedbedoeld zijn, krijgen een andere lading in de context van persoonlijke ervaringen of échte agressie. Wanneer wordt een blik kwetsend? En waarom nemen we sommige machtsspelletjes voor lief?
vrijdag 12 september om 20:15 uur | Stadsschouwburg
Freedom in Fragments
In deze solovoorstelling deelt componiste, muzikante en interdisciplinair maakster Sanam Tahmasebi een persoonlijke reflectie op thema’s als vrijheid, herinnering en de stem als vorm van verzet. Op basis van haar lopende multidisciplinaire project Beyond the Triangle presenteert ze een stuk bestaande uit gelaagde zang, cello, veldopnames, elektronica en poëzie, gevolgd door een gesprek met het publiek.
vrijdag 12 september om 20.30 | Theater Kikker
Anushka Chkheidze is een componiste en producer van elektronische muziek uit Tbilisi, Georgië, wiens genres overstijgende werk een brug slaat tussen de avantgarde, hedendaags klassieke muziek en de wereld van IDM. Op Gaudeamus Festival 2025 presenteert ze haar nieuwe performance Intricate Pipes: een project gebaseerd op Chkheidzes lang gekoesterde wens om te werken met pijporgels – niet op de klassieke manier, maar als een programmeerbaar instrument, uitgebreid met digitale tools.
donderdag 11 september om 20.00 uur | Lutherse Kerk
De Italiaanse componist en saxofonist Laura Agnusdei keert terug naar 't festival met muziek van haar nieuwste album Flowers Are Blooming In Antarctica. Een diepgaande, tijdloze meditatie op onze relatie met de planeet Aarde, ondersteund door een levendige soundtrack van spirituele jazz, fourth world minimalisme, tropische elektronica en hedendaagse elegantie.
Laura Agnusdei’s tenorsax speelt een centrale rol op Flowers Are Blooming In Antarctica, als laserstaaf omhoog geheven naar de wolken, een dirigent die stichtelijke soundscapes orkestreert voor een drie-ogige dolfijn, ons begeleidend door prismatische weilanden en oceanen met een hoge zuurtegraad. Met een aan Miles Davis herinnerende scherpheid begeeft ze zich door een tropische geluidswereld in haar meest organische en transcendentale werk tot op heden.
woensdag 10 september om 19,30 uur | Tivoli/Vredenburg
En daarnaast ook de INSTALLATIES en performances van Sophia Mitiku, Adama Delphine Fawundu en anderen!
Meer informatie over het festival en tickets hier>>
NEW CD: Rozalie Hirs
05/09/25 13:51 Filed in: new release
Infinity Stairs (2025) is het langverwachte portretalbum met kamermuziek van Rozalie Hirs. Het album bestaat uit vijf articles, solowerken voor cello, stem, basklarinet, elektrische gitaar en fluit, en het trio infinity stairs. De muziek van Hirs vindt haar oorsprong in de wiskunde en natuurkunde, vooral hoorbaar in de vorm van spectralisme en de boventoonreeks. Toch zijn onderzoek en berekeningen nooit een doel op zich, maar een middel om rijke, glanzende harmonieën en een voelbare samenhang te creëren. Alle werken hebben een natuurlijke balans die uitnodigt tot luisteren én reflecteren op de aard van klank. Uiteindelijk is het steeds het intuïtieve oor van de componist, dat bepaalt welke harmonieën en ritmes in de partituur blijven bestaan. Het volledige album op Spotify of Apple Music.
Sinta Wullur - De Stille Kracht 3.0
05/09/25 09:38 Filed in: festival tips
De gamelan van Global Gongs Collectief, ontwikkeld door componiste Sinta Wullur, is chromatisch gestemd, zoals een piano, terwijl de melodieën modaal zijn en de speelwijze dicht bij de Javaanse traditie blijft. De resonantie van met name de gongs heeft een meditatieve, bijna helende werking, die ruimte schept voor rust en reflectie. Daartegenover staan de hoketus-ritmes op de bronzen slaginstrumenten, die juist opzwepend zijn en een verbinding leggen met aardse oerkrachten.
Ensemble Multifoon speelt de concertante première van de gelaagde gamelanopera die Louis Couperus' verhaal in een nieuw licht zet vanuit het perspectief van de Javaan en de derde generatie Indo. Voorstelling t.g.v. 80 jaar Indonesië Nederland tijdens het Festival Muze van Zuid.
Op donderdag 11 september 19:00-19:45 uur voorafgaand aan ons concert in Willem de Zwijger kerk, bij het Monument Indië-Nederland vertelt expert Edu Dumasy over de 80-jarige relatie tussen Nederland en Indonesië. De ideale voorbereiding op De Stille Kracht 3.0. Zoals hij zelf zegt: 'Mensen moeten het verhaal van ons koloniale verleden weten en ook de context.
donderdag 11 september 2025 om 20.00u | Willem de Zwijgerkerk - Amsterdam
Global Gongs Collectief speelt een preview van een aantal composities uit De Stille Kracht 3.0 tijdens het Sama Nimna Festival.
zaterdag 16 augustus 2025 om 20.30u| Stevenskerk - Nijmegen
Ensemble Multifoon speelt de concertante première van de gelaagde gamelanopera die Louis Couperus' verhaal in een nieuw licht zet vanuit het perspectief van de Javaan en de derde generatie Indo. Voorstelling t.g.v. 80 jaar Indonesië Nederland tijdens het Festival Muze van Zuid.
Op donderdag 11 september 19:00-19:45 uur voorafgaand aan ons concert in Willem de Zwijger kerk, bij het Monument Indië-Nederland vertelt expert Edu Dumasy over de 80-jarige relatie tussen Nederland en Indonesië. De ideale voorbereiding op De Stille Kracht 3.0. Zoals hij zelf zegt: 'Mensen moeten het verhaal van ons koloniale verleden weten en ook de context.
donderdag 11 september 2025 om 20.00u | Willem de Zwijgerkerk - Amsterdam
Global Gongs Collectief speelt een preview van een aantal composities uit De Stille Kracht 3.0 tijdens het Sama Nimna Festival.
zaterdag 16 augustus 2025 om 20.30u| Stevenskerk - Nijmegen



